CERCETARE ŞI ANALIZĂ - IDENTIFICAREA ŞI EVALUAREA NEVOILOR SPECIFICE ALE POPULAŢIEI DIN MEDIUL RURAL ÎN CEEA CE PRIVEŞTE INTEGRAREA ŞI ADAPTAREA LA PIAŢA MUNCII (19 JUDEŢE ŞI 19 COMUNITĂŢI RURALE)
Activităţile prevăzute în cadrul pachetului 1 vizează evaluarea nevoilor populaţiei din mediul rural în legătură cu:
- integrarea şi adaptarea la piaţa muncii
- sănătatea – consum de alcool şi tutun; sănătatea şi securitatea în muncă; stil de viaţă sănătos
Grup ţintă:
- populaţia generală: şomeri, persoane în căutarea unui loc de muncă, persoane ocupate în agricultura de subzistenţă
- angajaţi şi manageri
În vederea atingerii obiectivelor stabilite, în cadrul pachetului de activităţi A1 s-au derulat următoarele etape:
- Elaborarea metodologiei de cercetare
- Studiul documentelor relevante pentru proiect: ghiduri şi manuale de implementare; Strategia Naţională de Dezvoltare a Resurselor Umane; cercetări anterioare în domenii conexe
- Culegerea de date generale despre Regiunile Centru, Sud-Est, Sud-Muntenia
- Elaborarea instrumentelor pentru cercetarea în teren
- Organizarea şi desfăşurarea a 19 Focus Grupuri
- Organizarea şi desfăşurarea interviurilor cu persoane cheie din comunităţţile de studiu
- Organizarea şi completarea Chestionarului de cercetare privind starea de sănătate şi integrarea şi adaptarea populaţiei din mediul rural la piaţa muncii
- Organizarea si completarea Chestionarului COPSOQ
- Colectarea tuturor documentelor rezultate
- Analiza datelor cercetării şi elaborarea raportului final
Tipuri de cercetări sociologice utilizate în proiectul PSCR:
- Studiul documentelor
- Ancheta sociologică: cercetarea calitativă şi cea cantitativă
Cercetarea calitativă:
- A urmărit identificarea opiniilor şi nevoilor grupului ţintă şi a terţilor interesaţi (persoane cheie)
- A intenţionat să pătrundă în profunzimea opiniilor şi atitudinilor legate de tematica proiectului
- A reprezentat fundamentul etapei cercetării cantitative în populaţia generală şi în rândul managerilor şi angajaţilor din mediul rural
- A folosit interviul individual şi de grup (Focus-Grup-ul) şi instrumente precum Ghidul de Interviu şi Ghidul de Focus-Grup interviul
- A presupus alocarea unui spaţiu adecvat şi a unui intervievator / moderator
Cercetarea cantitativă:
- A avut ca punct de plecare rezultatul interviurilor
- A condus la obţinerea unui număr mare de date precise, riguroase, prin intermediul utilizării chestionarului:
- Chestionar cercetare – utilizat pentru populaţia generală
- Chestionar COPSOQ – utilizat pentru angajaţi şi manageri
Concluziile analizei datelor obţinute prin intermediul cercetării calitative şi cantitative au fost integrate intr-un raport final, iar factorii implicaţi în realizarea studiului au fost informaţi cu privire la concluziile şi recomandările specialiştilor.
Servicii de consiliere profesională
Furnizarea serviciilor de consiliere profesională şi pentru dezvoltarea personală a populaţiei din mediul rural în vederea motivării ...detalii
Activităţi de formare profesională pentru manageri
Activităţi de formare profesională pentru managerii din mediul rural care să integreze module privind asigurarea sănătaţii şi securităţii ...detalii
Activităţi de formare profesională pentru angajaţi
Activităţi de formare profesională pentru angajaţii din mediul rural care să integreze module privind asigurarea sănătăţii şi securităţii ...detalii
Dezvoltarea unui parteneriat transnaţional
Dezvoltarea unui parteneriat transnational pentru schimb şi integrare de bune practici în perspectiva diversificării economiei ...detalii